
MESSESTAND
FOR GRESSHOPPA




ADAM SCHLØMER
GRAFISK DESIGNER
Design og motion graphics
KJETIL H. HANSEN
ART DIRECTOR
Prosjektledelse, AD og design




ADAM SCHLØMER
GRAFISK DESIGNER
Design og motion graphics
KJETIL H. HANSEN
ART DIRECTOR
Prosjektledelse, AD og design
ADAM SCHLØMER
GRAFISK DESIGNER
Design og motion graphics
KJETIL H. HANSEN
ART DIRECTOR
Prosjektledelse, AD og design


ADAM SCHLØMER
GRAFISK DESIGNER
Design og motion graphics
KJETIL H. HANSEN
ART DIRECTOR
Prosjektledelse, AD og design
TOM SIGURDSEN
UTVIKLER
Nettløsning, SEO



Gresshoppa leverte Roald Amundsens telt på sydpolen og de spesialiserer seg i dag på utstyr til hund og katt. Vi laget en messestand som ivaretok deres fine historie.
Løsningen ble levert av Mark Brick mens Innlandet Reklamebyrå utviklet konsept og design. Det ble også utviklet bevegelige animasjoner til infoskjermer samt designet trykksaker som ble delt ut på messen.
UTFORDRINGEN
Gresshoppa hadde messeplass og hadde behov for å fronte sitt eget hundematmerke som er i en designendringsprosess. De ville naturlig nok også fronte sin egen merkevare og noe av utfordringen lå i hvordan få disse til å harmonere, samtidig som de ville bli lagt merke til på messen.
Vi designet en iøyenfallende og spenstig stand for Gresshoppa, hvor vi tok i bruk Gresshoppas klare grønnfarge som signalfarge. Dette for å vekke oppmerksomheten til messegåerne. Denne brukte vi som en tydelig identitet gjennom alt materiell. Vi blandet grønnfargen sammen med blåtoner og sydpolbilder fra Gresshoppas historie og videreførte blåfargen over i Kingsmoors nye embalasjedesign.
Vi designet også bevegelige flater til infoskjermer for å vekke nysgjerrigheten til messegåerne. Skjermene hadde kjapp tilgang til viktig info, konkrete budskap og smakfulle bildeflater.